søndag den 1. august 2010

Brandmænd er ikke lige min kop te

Jeg har glædet mig som et lille barn og der skal overhovedet ingen overtalelse til at få mig ud af fjernene, da vækkeruret ringer kl. 6.45. I dag skal der trænes. Jeg skal ud på CC svømmeruten. Inde i vores forum er der omkring 10 der har tilmeldt sig, men vi er kun 5 der er mødt op. Vi trækker i dragterne og det forlyder at der er rigtig mange brandmænd. Ufff. Det er ikke lige min kop te. Jeg er rædselslagen for brandmænd. Men vi går i vandet og der går da heller ikke mere en 3-4 minutter, førend at alvoren går op for mig. Det vrimler med brandmænd. De er overalt. Jeg svømmer ind til land igen og står og overvejer, hvad jeg skal gøre. Jeg har mest lyst til at stoppe, men på den anden side, så kan vi meget vel risikere, at det vil være det samme den 15. august, og så er det lidt træls, hvis man går i panik og hvis det ødelægger dagen, så jeg beslutter mig for at kaste mig ud i udfordringen. De er jo ikke livsfarlige, bare ubehagelige. Jeg starter mit stopur på ny og påbegynder svømningen igen. Ind imellem når jeg at få en god svømmerytme, men omvendt så er der pludselig en væg af brandmænd foran mig, som jeg næsten ikke kan undgå. Jeg ender da også med at blive brændt på både hænder og fødder. På vej tilbage, da jeg har passeret 2. bro ser jeg en kæmpe brandmand ca. en meter under mig. Jeg priser mig lykkelig for at jeg kan undgå den, men så mærker jeg pludselig geletråde i ansigtet og en brændende fornemmelse. Jeg er blevet brændt i ansigtet. Jeg går lidt i panik. Det er specielt min venstre side der brænder og lige ved munden føles det som om jeg er bedøvet. Ligesom at have været hos tandlægen. Jeg tager en dyb indånding og fortsætter. Jeg vil bare ikke lade brandmændene styre min dag, så jeg svømmer ruten færdig og kommer igennem dog med slalom som en ny svømmestil. Jeg har brugt godt og vel 2 minutter længere på min slalom, men det er heldigvis ikke så meget. Og igen. Det er ikke svømmedelen der skal hentes tid på.

Vi får en snak med nogle af de andre svømmere, der anbefaler os at smøre os i ansigtet og på hænder og fødder med vaseline. Så kan de ikke brænde. Rådet er noteret. For det er dælme ubehageligt.
Da jeg kommer hjem har min fantastiske mand lavet mig en vaskeægte Emmerys sandwich. De er holdt op med at lave chorizo sandwichen, som ellers var min foretrukne, men vi har kopieret den og laver nu selv en fuldstændig magen til. Det er bare lækkert. Jeg går i bad og får skrabet brandmandstrådene af, dog ikke i ansigtet. Inde i vores forum er der allerede en masse, der er igang med rådudveksling og vi får et råd om at købe en creme ved navn: Mepyramin creme. Det hjælper, hvis man er blevet brændt. Noteret og tilføjet indkøbslisten. Check.
Vi har et par ting der skal ordnes. Patricias computer, der netop lige er kommet retur fra reparation, har de samme problemer, som da vi indleverede den, så nu er det slut. Den skal byttes til en ny og velfungerende model. Der er heller ingen problemer, da vi kommer op med den. Vi får pengene retur og går ind og køber en ny computer. Faktisk er den billigere, så vi ender med at få 1500,- igen. Det er meget længe siden jeg har prøvet at få penge tilbage efter en tur hos Elgiganten. Det bliver også til en lynbesøg hos H&M, hvor der også er noget, der skal byttes og så er det hjem.
Vi spiser tidlig aftensmad. Hjemmelavede burger står den på. Det er bare guf. Specielt når de toppes med bagte auberginer og stegte løg. Så er jeg i himlen. Der slappes af og hygges. Det er søndag og den skal inhaleres helt til vejs ende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar