mandag den 9. august 2010

Omstilling af døgnrytmen og tarmskylning eller?

Jeg er begyndt at stå tidligt op. Nærmere betegnet kl. 4.00. Hvorfor gør jeg nu det, når jeg ikke må træne? Der er mange forskellige strategier for, hvordan man kommer bedst igennem dagen. Og hvilken metode er den rigtige? Hvad er det klogeste at gøre?

Jeg har valgt at vende min rytme om, så jeg kan komme på toilettet inden det går løs på selve dagen. Jeg overvejer endda tarmskylning, men har ikke endnu besluttet om det er en god ide. Og jeg ved heller ikke om det vil gøre en forskel. Nogen vil måske syntes det er ekstremerne, men for mig handler det om at gøre rejsen nemmest muligt. Det er mange timer man skal være i gang og alt hvad der kan hjælpe skal benyttes. Så jeg overvejer den del. Men ihvertfald så er jeg nu oppe og spiser med det samme jeg står op. Jeg spiser så også meget skemalagt i tiden op til. Dels for at der kommer en fordøjelsenrytme igang og så for at sikre mig at jeg får nok kulhydrater og proteiner samt fedtstof, men ikke i samme mængde som da jeg havde hårde træningspas, for så vil jeg tage på og det er ikke ønskeligt op til Challenge. Det er på den anden side heller ikke ønskeligt at tabe sig. Det er hårfine grænser. Men tilbage til kosten. Jeg spiser mindre mængder og i en anden rytme end tidligere, men kalorie indholdet er fortsat væsentligt højt og med fokus på kulhydraterne. Det er mit brændstof på dagen. Men da jeg desværre ikke kan have en anhænger med lækker mad med på dagen, så skal der indtages alternative ting. Det bliver til en del gel. Har forsøgt mig med energidrikke uden held. Har prøvet alle mulige blandinger og mærker men alle giver mig mavekramper og kvalme. Gel er også et skråplan, men dog brugbare. Snickers, energibarer og nutellamadder bliver det jeg kommer til at spise mest af på cykelturen og så har jeg fundet min egen energidrik. Fanta Excotic. Den fungerer så meget for mig og smager himmelsk. Jeg vil også sørge for at der er en ostemad som det første, når jeg kommer op af vandet. Ja grin bare. Er det tydeligt at jeg er et madøre? :-) Claus kommer til at have alverdens mad klar til mig, når han står og venter ved de forskellige depoter. For ærligt, jeg aner ikke hvad jeg måtte have lyst til på selve dagen.


Nå men jeg har sønikke med på arbejde, da farmand er på kursus og Nicolas først starter skole i morgen. Han klarer det rigtig flot. Han sidder lige så stille og spiller på computer og læser og tegner. Han er meget stille. I dagens anledning har han fået en af dirketørernes kontorer. Hen på eftermiddagen er det afsted til behandling hos fysioterapeuten. Læggen er stadig øm, men det er ikke kritisk. Jeg skal bare ikke løbe før på selve dagen.


Bagefter er det hjem og vende og snakke med Claus. Jeg tager ind forbi Byman for lige at få et par nye dykkerbriller, compressions sleeves, gels, bartaske med mere. Nu er jeg klar til dagen.


Jeg underviser mit løbehold fra cyklen. Jeg kan jo ikke løbe med, så det bliver en lidt anderledes undervisning. Men det er hyggeligt.


Da jeg kommer hjem er det direkte ud i køkkenet og finde noget mad. Kylling med ris. Det virker bare. Kl. 21.00 ligger jeg i sengen og der går 5 minutter så sover jeg. Jeg har allerede omstillet rytmen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar