tirsdag den 3. august 2010

Cykeltyveri, Running26 og 1,7 km i havet

Planen var at jeg ville svømme fra morgenstunden, men jeg ombestemte mig, da vækkeuret kimede kl. 5.00. Jeg var træt og syntes at det var en bedre plan at tage løbeeventen og så svømme efterfølgende. Det er også et hårdere træningspas. Som sagt så gjort. Jeg lagde mig til at sove videre og satte vækkeuret til et par timer senere. Det var skønt at få lov til at være lidt længere i drømmeland. Til gengæld så var det ikke en rolig drøm, men en ganske forfærdelig drøm. Jeg drømte at jeg skulle aflevere noget på 2. sal i en kontorbygning. Jeg kørte på min racer og parkerede den i opgangen, for at den ikke skulle stjæles. Jeg var oppe i sammenlagt 45 sekunder og da jeg kommer ned, ser jeg en mand, der har taget min cykel. Han er på vej hen til en varevogn og kommer den bagi. Han lukker dørene og går i mod mig igen. Der er endnu en fed cykel i opgangen og han er på vej for at hente den. Jeg får min cykel ud af varevognen og smider den bagi min bil. (Ja alt er muligt i drømme, hvorfor var min bil der?). Jeg ringer efter politiet og venter på at tyven kommer tilbage. Jeg siger til ham at jeg har taget min cykel tilbage og håber det er i orden med ham og så får han ellers en lige i hovedet. Og så vågner jeg. Det er det man kalder et mareridt.

Efter arbejde er det tid til at få streget nogle ting af på huskelisten. Jeg får indkøbt salttabletter, creme i tilfælde at møde med brandmænd, vaseline til indsmøring, hvis der skulle være brandmænd, så bliver man nemlig ikke brændt, ny cykelhjelm i den rigtige størrelse, flaskeholdere til bagpå og minitoolsæt, hvis uheldet skulle være ude og jeg får brug for at kunne servicere cyklen selv, Gud forbyde det. Og så er det hen i Bernstorffsparken til løbeevent med Running26. Vi laver træning hvor vi løber en omgang der er ca. 5-600 meter. Vi skal løbe turen 4 gange, men for hver omgang skal vi tage 10 sekunder af omgangen. Det er god træning. Målet er nemlig dels at finde sit tempo, men også at sætte tempoet op fremfor at tonse afsted og brænde al energien af. Efter træning og cooldown, (der var selvfølgelig også opvarmning), så får vi de sidste råd til, hvordan vi skal forholde os indtil Challenge Copenhagen løber af stablen og hvordan vi bedst ligger en strategi for dagen.


Da vi er færdig med løbesminariet så er det afsted til Svanemøllen. Nu skal der svømmes. Jeg napper 1,7 km og møder kun 5 små brandmænd. Det er dejligt at de endelig er væk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar