fredag den 6. august 2010

Bikefitting var en fantastisk oplevelse

Jeg har valgt at stå tidligt op, selvom jeg ikke skal træne. Jeg er så småt igang med at omstille kroppen til en anden rytme og det lader til at det virker. Jeg får pakket svømmetøj, cykeltøj og min cykel som fik en ordentlig rengøring i går. Jeg skal nemlig til bikefitting i dag. Faktisk noget sent at gøre, men jeg fik min nye cykel meget sent og har først fået den prøver ordentlig af nu. Jeg er blevet anbefalet Nicolai Norrid. Han skulle være eliten indenfor dette. Jeg glæder mig rigtig meget. Jeg starter dagen hos fysioterapeuten. Jeg har fået en tid kl. 7.30. Han tjekker mig igennem og jeg får ultralyd og massage. Jeg er godt stiv i læggen og jeg får strenge ordrer til at jeg ikke må løbe før på Challenge dagen. SLUT! Hører du Kira? Jeg hører hvad du siger og jeg skal nok gøre som du siger. Men det bliver svært. jeg elsker at løbe. Anyway. I'll behave.


Efter arbejde kører jeg til Helsingør, hvor Nicolai skal igang med mig og min cykel. Det lød forkert gjorde det ikke. :-) Det er helt uskyldigt men kræver stor koncentration og en omhu omkring detaljer, som jeg på ingen måde er i besiddelse af. Hvis jeg skulle lave det som Nicolai laver, så ville jeg få et raseri anfald inden jeg fik set mig om.

Nicolai sætter cyklen op. Cykles måles, så jeg kan se, hvordan den er før den bliver justeret og så bliver jeg undersøgt grundigt. Min smidighed i hofte, knæ, fødder med mere undersøges nøje. Vi snakker skader og om jeg har nogle ting jeg døjer med. Om jeg har ondt nogle steder. Jeg får sat et kabel fast, der går fra min skuldre og helvejen ned langs kroppen ned til tæerne. Det er for at systemet kan se min bevægelse når jeg cykler og så det kan blive analyseret. Det er interessant. Cyklen bliver justeret og jeg ender med at få afkortet længden på cyklen med næsten 10 cm og sadlen hæves 3 cm. Alene indstillingerne på bøjlerne bruger Nicolai mere end 30 minutter på. Det måles konstant efter med vaterpass, så det bliver helt perfekt. Der kommer også et fald på sadlen. Det føles meget anderledes men på den gode måde. Det er helt vildt en forskel jeg kan mærke. Jeg glæder mig til jeg skal ud på en tur i morgen med de nye indstillinger. Jeg når ikke svømning, da vi har været igang 3 timer, men jeg skal svømme søndag, så det er i orden.

Tjek Nicolai ud her: http://www.nicolainorrid.com/



Da jeg kommer tilbage til Frederiksberg, møder jeg Umahro Cadogan, der er ude at løbe med sine fivefingers sko og 10 kg's oppakning. Inden løbeturen har han bokset en time. Så er man rå. Det er det man kalder hård træning. Vi får en snak om fivefingeres. Jeg er vild for at prøve det, men jeg venter lige til efter Challenge. Umahro løber hjem til prinsessen og jeg går op til familien.

Jeg nyder at det er weekend og hygger med familien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar